Articole de specialitate
Telemunca: Contraventii
In prezent, cu privire la obligatia de a prevedea in mod expres in contractul individual de munca sau in actul aditional la acesta prestarea unei activitati in regim de telemunca, constituie ...
Telemunca: Avantajele si dezavantajele salariatului
De ce ar alege un salariat sa munceasca in regim de telemunca?Iata cateva avantaje pe care i le poate aduce telemunca:reduce costurile de deplasare la serviciu, precum si timpul pierdut;nu este ...
Telemunca: Avantajele si dezavantajele angajatorilor
De ce sa alegi telemunca daca esti angajator?Iata cateva avantaje pe care ti le poate aduce aceasta forma de organizare a muncii:poti reduce costurile cu inchirierea spatiilor de lucru;poti reduce ...
Contractul individual de munca al telesalariatilor
Contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariatii care desfasoara activitatea de telemunca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, ...
Telemunca sau munca de acasa
Telemunca sau munca de acasa, termen consacrat in literatura anglo-saxona drept teleworking, remote work sau telecommuting, este un subiect de actualitate in prezent in Romania, care este reglementat ...
Rolul organigramei in litigiile de munca
Desi, dupa cum aratam, existenta organigramei nu conditioneaza validitatea unei concedieri, de fiecare data cand aceasta exista angajatorul poate face mai lesne proba caracterului real si serios al ...
Organigrama si raporturile de munca
Structura organizatorica este vizual prezentata cu ajutorul unei organigrame. O organigrama este o diagrama care prezinta structura unei organizatii, precum si relatiile existente intre posturi. Ea ...
Sanctiunea pentru neintocmirea dosarului personal al salariatilor
Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea ...
Obligatia de eliberare a documentelor din dosarul personal
La solicitarea salariatului, in baza art. 34 alin. (5) si art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii, angajatorul are obligatia sa elibereze salariatului o adeverinta care sa ateste activitatea ...
De ce este important pentru dvs. ca dosarele angajatilor sa fie complete si actualizate
Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.De aceea, existenta dosarelor personale cat mai ...
Sugestii pentru buna gestionare a dosarelor personale
Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapteEvidenta orelor suplimentare si a orelor de noap te reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si ...
Cine are acces la dosarele personale ale angajatilor
Accesul la dosarele angajatilor trebuie limitat la acele persoane care au autoritatea legitima de a le consulta:– managerul general al firmei;– managerul de resurse umane;– ...
Dosarul personal al angajatului obligatie a angajatorului, dar si instrument eficient pentru managerul de resurse umane
Un dosar personal al angajatului, alcatuit corect si complet, va ajuta sa sporiti eficienta activitatilor de resurse umane din firma dvs.Iata de ce va propunem sa analizam in continuare elementele ...
Lista de verificare pentru continutul dosarului personal
Va prezentam in continuare documentele care trebuie sa alcatuiasca un dosar personal complet: Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, ...
Model-cadru pentru fisa postului
[Denumirea postului]Identificarea postului1. Numele si prenumele titularului:2. Denumirea postului:3. Pozitia in COR/Cod:4. Departamentul/locatia:5. Nivelul postului:[Conducere/coordonare sau ...
Structura si continutul fisei postului
Elementele principale ale fisei postuluiPentru a facilita procesul elaborarii fisei postului, vom analiza pe rand elementeleconstitutive principale ale oricarei fise de post, si anume:identificarea ...
De ce sunt utile fisele de post
Rolul fisei postului din perspectiva angajatoruluiIata care sunt avantajele majore pe care le ofera elaborarea si utilizarea unor fise de post adecvate: Fisa postului reprezinta suport pentru ...
Obligativitatea fisei postului
Nu faceti greseala pe care o fac multi angajatori, si anume nu considerati fisa postului un instrument facultativ.Chiar daca, la fel ca si regulamentul intern, fisa postului este unul dintre ...
Cine raspunde de realizarea fisei postului
Factorii implicati in realizarea fisei postului sunt:specialistii din departamentul de resurse umane – sunt implicati intotdeauna in elaborarea unei fise de post, sesizeaza ori de cate ori este ...
Cand trebuie sa elaborati o fisa a postului
In firma dvs. poate aparea necesitatea elaborarii unei fise de post atunci cand:se creeaza un nou post in firma (de exemplu, firma dvs. se afla in plina dezvoltare si apar posturi ...
Care este scopul fisei postului
Fisa postului este un instrument managerial important, atata vreme catserveste urmatoarelor scopuri: stabilirea indatoririlor si responsabilitatilor postului, in asa fel incat oricui sa-i fie clar ...
Ce este fisa postului
Fisa postului este un document deosebit de important atat pentru activitatea de resurse umane, cat si pentru derularea in bune conditii a intregii activitati din firma dvs.Exista mai multe definitii ...
Cum puteti masura WLB?
Puteti apela la diverse scale de evaluare a echilibrului dintre viata profesionala si viata personala. Iata un exemplu dezvoltat de Daniels and McCarraher Industrial Society in Tabelul nr. 4.Tabelul ...
Mituri despre work-life balance
Programul de lucru flexibil este greu de pus in practica.Orele suplimentare au ca rezultat o productivitate crescuta.Work-life balance se adreseaza exclusiv angajailor cu copii.Work-life balance nu ...
Cum puteti dvs., ca angajat si responsabil HR, sa pastrati echilibrul intre viata profesionala si viata personala?
Incercati sa puneti limite realiste intre locul dvs. de munca si celelalte aspecte ale vietii, care tin de viata personala.Ganditi-va la cele mai importante sarcini de serviciu si rezolvati-le pe ...
Ce practici de flexibilizare a muncii puteti utiliza la nivel organizational?
Munca part-timeGanditi-va la categoriile de posturi pe care le aveti in organizatie. Faceti o lista cu acele arii de activitate care v-ar permite sa apelati la angajati part-time. Propuneti-le un ...
Ce poate face organizatia pentru a mentine echilibrul work-life?
Este simplu si complicat in acelasi timp!Circumstantele in care se afla un individ influenteaza foarte mult practicile WLB.Ganditi-va la urmatoarele situatii in care se poate afla o persoana si ...
Cum sa mentineti echilibrul intre viata profesionala si viata personala (work-life balance) a angajatilor dvs.
Conceptul de work-life balance (WLB) sau echilibrul dintre viata profesionala si viata personala a fost intens dezbatut atat de teoreticieni, cat si de practicienii din business, intrucat beneficiile ...