Cultura organizationala
Feb072022
Cultura organizationala premise si actiuni
de Diana Baba
07 Feb 2022
Cultura organizationala este un sistem complex de valori si reguli agreate la nivelul companiei dupa care angajatii se ghideaza, insa nu este ceva ce poate fi masurat: se refera la gandire, atitudini, convingeri si norme care exista intr-o organizatie. Tot acest sistem de valori pleaca de la top management, in cazul multinationalelor, sau de la actionari/administratori in cazul companiilor ...
Oct202021
4 tehnici pentru dezvoltarea abilitatilor soft in managementul de echipa si in leadership
de Mihaela Pascu
20 Oct 2021
In miezul unui prezent tehnologizat, cu munca de la distanta si conferinte online, riscam sa pierdem multe dintre abilitatile de care nu eram nici macar constienti pana acum sau, mai degraba, de importanta lor in activitatea de zi cu zi si in comunicarea cu angajatii. Este vorba despre calitatile soft care tin de empatie, abilitatea de a comunica eficient, de a tine unita o echipa, de a lua ...
Mar262020
COVID-19. Cumul de functii
de Gabriela Dita
valabil la 26 Mar 2020
Intrebare: Avem o angajata care lucreaza cu CIM part time - 2 ore, ca asistent comercial, intr-un SRL . Totodata, contractul de baza este intr-un spital din Targu Mures. Este posibil sa ne furnizati ordonanta, litera si alineatul, in baza careia, in contextul COVID-19, angajata care lucreaza si in spital, sa nu mai poata veni la cel de-al doilea loc de munca part time, dar, sa poata reveni dupa terminarea ...
Mar242020
Recapatarea increderii pe timp de pandemie. Reorganizarea afacerii si reluarea obiectivelor
de Mihaela Pascu
24 Mar 2020
Munca de acasa nu este la fel de usoara pentru toata lumea, iar conditiile actuale care au crescut nivelul de stres si anxietate nu fac decat ca multe dintre obiectivele profesionale stabilite la inceput de an sa para ca se spulbera definitiv.Specialistii avertizeaza insa ca gandurile noastre din aceasta perioada risca sa nu reflecte tocmai realitatea, mai ales daca ne lasam afectati continuu de ...
Feb282020
Coronavirusul si cresterea cererii pentru telemunca
de Andreea Pestisan
28 Feb 2020
Odata cu raspandirea rapida a coronavirusului (COVID-19), telemunca sau munca de acasa s-a transformat din beneficiu in necesitate, fiind o masura tot mai populara, care este menita sa combata, in primul rand, raspandirea bolii. Virusul a obligat deja numeroase companii din China si din Coreea de Sud sa implementeze munca la distanta. Companiile mari si-au sfatuit personalul sa lucreze de ...
Sep202019
Test pentru stabilirea stilului de conducere
de Colectiv Rentrop & Straton
20 Sep 2019
Raspundeti la urmatoarele intrebari cu Rareori, Uneori sau Deseori 1. Stabiliti obiectivele impreuna cu echipa? 2. Luati decizii impreuna cu echipa?3. Discutati cu toti colegii, fie ei sefi sau subalterni, in acelasi mod, fara a arata preferinte?4. Ii ascultati cu atentie pe toti angajatii?5. Luati in serios parerile si ideile tuturor colegilor?6. Aveti incredere in colegii dvs.?7. ...
Iul112019
Leadership-ul se refera la oameni
de Andreea Pestisan
11 Iul 2019
Doru Dima: Daca nu prioritizati "elementul uman" din organizatia voastra, performanta si profitul vor avea de suferitLeadership-ul este unul dintre cele mai importante atribute ale unui manager eficient, dar este si cel mai raspandit defect printre manageri, sustine Doru Dima, doctor in psihologia muncii si organizationala, specialist cu peste 20 de ani de experienta in domeniul ...
Iul082019
Starea de bine (wellness) in organizatii
de Colectiv Rentrop & Straton
08 Iul 2019
Preocuparea de a crea o stare de bine in organizatii este justificata daca avem in vedere ca aceasta, alaturi de viata personala, contribuie la mentinerea starii de sanatate si de fericire.Studii recente efectuate in Canada au aratat ca: (Kyriazoglou John, 2015)Cele mai frecvente bariere in calea adoptarii unor comportamente sanatoase la locul de munca sunt: lipsa de vointa, lipsa de timp si ...
Iul112019
Cultura organizationala (CO)
de Ramona Stefania Igret
11 Iul 2019
Cultura organizationala (CO) este un concept pe cât de abstract, pe atât de important pentru succesul unei organizatii. Desi foarte multi manageri nu sunt constienti de existenta si impactul acesteia asupra performantei companiei, cultura organizationala exista si se dezvolta in orice organizatie. Ca orice concept abstract, a fost intens dezbatut la nivel academic, existând ...