Cultura organizationala
Cultura organizationala premise si actiuni
de Diana Baba
Cultura organizationala este un sistem complex de valori si reguli agreate la nivelul companiei dupa care angajatii se ghideaza, insa nu este ceva ce poate fi masurat: se refera la gandire, atitudini, convingeri si norme care exista intr-o organizatie. Tot acest sistem de valori pleaca de la top management, in cazul multinationalelor, sau de la actionari/administratori in cazul companiilor ...
4 tehnici pentru dezvoltarea abilitatilor soft in managementul de echipa si in leadership
de Mihaela Pascu
In miezul unui prezent tehnologizat, cu munca de la distanta si conferinte online, riscam sa pierdem multe dintre abilitatile de care nu eram nici macar constienti pana acum sau, mai degraba, de importanta lor in activitatea de zi cu zi si in comunicarea cu angajatii. Este vorba despre calitatile soft care tin de empatie, abilitatea de a comunica eficient, de a tine unita o echipa, de a lua ...
COVID-19. Cumul de functii
de Gabriela Dita
Intrebare: Avem o angajata care lucreaza cu CIM part time - 2 ore, ca asistent comercial, intr-un SRL . Totodata, contractul de baza este intr-un spital din Targu Mures. Este posibil sa ne furnizati ordonanta, litera si alineatul, in baza careia, in contextul COVID-19, angajata care lucreaza si in spital, sa nu mai poata veni la cel de-al doilea loc de munca part time, dar, sa poata reveni dupa terminarea ...
Recapatarea increderii pe timp de pandemie. Reorganizarea afacerii si reluarea obiectivelor
de Mihaela Pascu
Munca de acasa nu este la fel de usoara pentru toata lumea, iar conditiile actuale care au crescut nivelul de stres si anxietate nu fac decat ca multe dintre obiectivele profesionale stabilite la inceput de an sa para ca se spulbera definitiv.Specialistii avertizeaza insa ca gandurile noastre din aceasta perioada risca sa nu reflecte tocmai realitatea, mai ales daca ne lasam afectati continuu de ...
Coronavirusul si cresterea cererii pentru telemunca
de Andreea Pestisan
Odata cu raspandirea rapida a coronavirusului (COVID-19), telemunca sau munca de acasa s-a transformat din beneficiu in necesitate, fiind o masura tot mai populara, care este menita sa combata, in primul rand, raspandirea bolii. Virusul a obligat deja numeroase companii din China si din Coreea de Sud sa implementeze munca la distanta. Companiile mari si-au sfatuit personalul sa lucreze de ...
Test pentru stabilirea stilului de conducere
Raspundeti la urmatoarele intrebari cu Rareori, Uneori sau Deseori 1. Stabiliti obiectivele impreuna cu echipa? 2. Luati decizii impreuna cu echipa?3. Discutati cu toti colegii, fie ei sefi sau subalterni, in acelasi mod, fara a arata preferinte?4. Ii ascultati cu atentie pe toti angajatii?5. Luati in serios parerile si ideile tuturor colegilor?6. Aveti incredere in colegii dvs.?7. ...
Leadership-ul se refera la oameni
de Andreea Pestisan
Doru Dima: Daca nu prioritizati "elementul uman" din organizatia voastra, performanta si profitul vor avea de suferitLeadership-ul este unul dintre cele mai importante atribute ale unui manager eficient, dar este si cel mai raspandit defect printre manageri, sustine Doru Dima, doctor in psihologia muncii si organizationala, specialist cu peste 20 de ani de experienta in domeniul ...
Starea de bine (wellness) in organizatii
Preocuparea de a crea o stare de bine in organizatii este justificata daca avem in vedere ca aceasta, alaturi de viata personala, contribuie la mentinerea starii de sanatate si de fericire.Studii recente efectuate in Canada au aratat ca: (Kyriazoglou John, 2015)Cele mai frecvente bariere in calea adoptarii unor comportamente sanatoase la locul de munca sunt: lipsa de vointa, lipsa de timp si ...
Cultura organizationala (CO)
Cultura organizationala (CO) este un concept pe cât de abstract, pe atât de important pentru succesul unei organizatii. Desi foarte multi manageri nu sunt constienti de existenta si impactul acesteia asupra performantei companiei, cultura organizationala exista si se dezvolta in orice organizatie. Ca orice concept abstract, a fost intens dezbatut la nivel academic, existând ...