Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 5 Decembrie 2019
Un produs marca Rentrop ∧ Straton
  • Testare gratuita
  • Convingeti-va de profesionalismul specialistilor. Testati acum cel mai eficient serviciu online de consultanta personalizata in domeniul HR.
  • Recrutare autori
  • Divizia Editoriala Resurse umane cauta autor cu urmatoarele atribute:

    Detalii aici »


HR Analytics

Dec012019

Sistemul Performanta-Obiective-Rezultate

de Colectiv Rentrop & Straton 01 Dec 2019
S-a cautat adeseori o ecuatie sau un model care sa captureze cat mai bine factorii care influenteaza capacitatea unor organizatii de a avea rezultate, succes. Pornind de la cercetari ale Universitatii Bath din UK, s-a dezvoltat o „ecuatie umana” de care putem tine cont cand e vorba de design-ul strategic al sistemelor unei organizatii moderne. Ecuatia stabileste o relatie directa ...
Dec012019

Sistemul de management prin obiective

de Colectiv Rentrop & Straton 01 Dec 2019
Managementul prin obiective este poate cel mai raspandit model de management din toate organizatiile si cu toate acestea, de la prima sa popularizare in 1954 de catre Peter Drucker, calitatea setarii acestor obiective inca face diferenta intre organizatiile care supravietuiesc si corporatiile de succes. Pornind de la viziunea si misiunea organizatiei, se cascadeaza obiectivele mari de business ...
Dec012019

Panoul de bord al managementului

de Colectiv Rentrop & Straton 01 Dec 2019
Notiunea de Balanced Scorecard a aparut prima data in anii ’90 cand conceptul a fost introdus și dezvoltat mai apoi de doi cercetatori de la Harvard Business School: Robert Kaplan si David Norton. Panoul de bord reprezinta in fapt un sistem intergrat de management al organizatiei sprijinind strategia de business a firmei pe patru piloni principali: I. Clientii – unde indicatorii ...
Nov212019

Modelul Porter

de Colectiv Rentrop & Straton 21 Nov 2019
Modelul celor 5 forte sau modelul Porter, denumit astfel dupa numele profesorului Michael Porter de la Universitatea Harvard din Statele Unite ale Americii care l-a inventat, este un instrument simplu, dar deosebit de eficace pentru analiza pozitiei unei firme într-un context strategic de piata, fata de competitori si alti factori importanti din piata care pot defini atractivitatea unei ...
Nov182019

Managementul calitatii totale

de Colectiv Rentrop & Straton 18 Nov 2019
Managementul calitatii totale (Total Quality Management) este o metoda strategica de conducere a unei organizatii folosind principii derivate din controlul si asigurarea calitatii, precum si imbunatatirea continua. Deoarece ideea imbunatatirii continue a produselor si cresterii calitatii acestora pentru satisfacerea clientilor au fost motoarele dezvoltarii multor firme in anii de dupa cel de-Al ...
Nov122019

Metoda Delphi

de Colectiv Rentrop & Straton 12 Nov 2019
Numele metodei Delphi provine de la numele oracolului din Delphi despre care se spune ca putea prezice viitorul celor care-l consultau. Pornita initial de catre corporatia Rand, in anii ’50, ca o metoda dezvoltata pentru aplicatii militare (ca multe alte instrumente si tehnici de management ale personalului utilizate mai intâi de armata), metoda s-a consolidat ca o tehnica de ...
Nov122019

Mentoring

de Colectiv Rentrop & Straton 12 Nov 2019
Procesul de mentorat este din nou un instrument strategic care poate fi ales de managementul organizatiilor mari in special, pentru a face o integrare cat mai reuşita a tinerelor talente achizitionate de catre companie, pentru a creiona directii de cariera studentilor in practica sau pentru a grabi atingerea performantelor dorite a stagiarilor care se rotesc in diferite departamente. În ...
Nov122019

Conceptul de Kaizen

de Colectiv Rentrop & Straton 12 Nov 2019
Conceptul de Kaizen provine, ca si multe alte sisteme si instrumente de management, din Japonia, fiind introdus prima data de Masaaki Imai impreuna cu alte concepte avansate si principii de leadership, utilizate la Toyota in anii ’60. Insemnând „schimbare buna”, el este practic un sistem de imbunatatire continua a activitatilor unei firme, având de fapt in spatele ...
Nov062019

Coaching

de Colectiv Rentrop & Straton 06 Nov 2019
Poate unul dintre cele mai „la moda” instrumente, pana nu demult utilizat doar pentru topmanagementul organizatiilor, coaching-ul devine un instrument strategic pe care multe companii aleg sa-l foloseasca pe scara larga pe parcursul proceselor de schimbare, dar mai ales de dezvoltare a personalului lor. Spre deosebire de mentoring, coaching-ul nu presupune neaparat o cunoastere si ...
Nov052019

Analiza Pestlee

de Colectiv Rentrop & Straton 05 Nov 2019
Analiza Pestlee este un instrument strategic de studiu al principalilor factori care pot influenta activitatea unei firme sau organizatii, din exteriorul acesteia. Acronimul Pestlee provine de la factorii politic, economic, social si tehnologic, iar ulterior au mai fost adaugati factorii legal si de mediu (environmental, ecological), iar in ultimii ani se discuta introducerea factorului etic si ...
Iul222019

Indicatori utilizati in activitatea de recrutare si selectie de care orice organizatie ar trebui sa tina cont

de Colectiv Rentrop & Straton 22 Iul 2019
Cand vorbesc despre HR analytics, multe organizatii se gandesc mai ales la procesul de recrutare si selectie care, in contextul lipsei de personal calificat, a devenit in ultimii ani un proces foarte important pentru business. Pentru a castiga asa-zisul „razboi pentru talente”, exista o serie de indicatori pe care managerii trebuie sa ii aiba in vedere pentru a optimiza recrutarea si ...
Iul222019

Care sunt beneficiile HR analytics?

de Colectiv Rentrop & Straton 22 Iul 2019
In general, beneficiile HR analytics includ reduceri de costuri, optimizarea timpului de munca, maximizarea randamentului investitiilor, dar si un numar de beneficii greu cuantificabile, dar la fel de importante. Aceste beneficii conduc la consolidarea unei culturi organizationale constructive, bazate pe valori puternice, la construirea unor echipe de lucru solide si, in final, la ...
Iul222019

Care sunt pasii de urmat in HR analytics?

de Colectiv Rentrop & Straton 22 Iul 2019
Daca organizatia in care lucrati isi propune sa utilizeze HR analytics, este foarte important ca de la bun inceput sa stabileasca un scop clar al instrumentelor utilizate. De exemplu, scopul poate fi reducerea ratei fluctuatiei fortei de munca sau imbunatatirea procesului de recrutare si selectie sau chiar cresterea brandului de angajator. In stabilirea obiectivelor este esentiala implicarea ...
Iul222019

Cum functioneaza HR analytics?

de Colectiv Rentrop & Straton 22 Iul 2019
Pentru a putea obtine informatii relevante, trebuie sa combinam date din diverse sisteme, proiecte, procese de resurse umane. De exemplu, daca ne propunem sa masuram impactul satisfactiei in munca a angajatilor asupra performantei organizationale, trebuie sa analizam datele furnizate de chestionarele privind satisfactia in munca si datele despre performanta firmei si sa vedem in ce masura ele ...
Pagina: 12»
x