Resurse umane
Organigrama si raporturile de munca
Structura organizatorica este vizual prezentata cu ajutorul unei organigrame. O organigrama este o diagrama care prezinta structura unei organizatii, precum si relatiile existente intre posturi. Ea este uneori asemanata cu o harta, care permite „navigarea” in planul relatiilor dintre angajati.Locul organigramei este intotdeauna in cadrul Regulamentului de organizare si functionare, si ...
Sanctiunea pentru neintocmirea dosarului personal al salariatilor
Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora (art. 8 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 1.105/2011).Dosarele personale ale fiecarui ...
Obligatia de eliberare a documentelor din dosarul personal
La solicitarea salariatului, in baza art. 34 alin. (5) si art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii, angajatorul are obligatia sa elibereze salariatului o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata atat anterior datei de 01 ianuarie 2011, cat si ulterior acestei date.Astfel, in conformitate cu dispozitiile art. 34 alin. (5) din Codul muncii, la solicitarea salariatului sau a unui fost ...
De ce este important pentru dvs. ca dosarele angajatilor sa fie complete si actualizate
Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este jus tificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ...
Sugestii pentru buna gestionare a dosarelor personale
Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapteEvidenta orelor suplimentare si a orelor de noap te reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, in special legate de modalitatea de plata. in mod curent, inregistrarea acestor ore se face prin pontajele lunare si pe statele de plata.Ordinul nr. 687/2006 (publicat in Monitorul ...
Cine are acces la dosarele personale ale angajatilor
Accesul la dosarele angajatilor trebuie limitat la acele persoane care au autoritatea legitima de a le consulta:– managerul general al firmei;– managerul de resurse umane;– specialistul in resurse umane care se ocupa de gestionarea personalului;– auditorii interni.Desigur, fiecare angajat are acces la dosarul sau personal.Dosarele personale pot fi solicitate si consultate ...
Dosarul personal al angajatului obligatie a angajatorului, dar si instrument eficient pentru managerul de resurse umane
Un dosar personal al angajatului, alcatuit corect si complet, va ajuta sa sporiti eficienta activitatilor de resurse umane din firma dvs.Iata de ce va propunem sa analizam in continuare elementele din dosarul personal din urmatoarele perspective:cand si de ce aveti nevoie de fiecare document;cine are acces la aceste documente – angajatul sau alte persoane indreptatite;cum va ajuta ...
Lista de verificare pentru continutul dosarului personal
Va prezentam in continuare documentele care trebuie sa alcatuiasca un dosar personal complet: Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie; Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala; Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta); Cererea de angajare; Informarea ...
Model-cadru pentru fisa postului
[Denumirea postului]Identificarea postului1. Numele si prenumele titularului:2. Denumirea postului:3. Pozitia in COR/Cod:4. Departamentul/locatia:5. Nivelul postului:[Conducere/coordonare sau executie]6. Relatiile organizatoricea. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):b. Functionale (colaborare, pe orizontala):c. Reprezentare (colaborare, consultanta):Descrierea postului1. Scopul ...
Structura si continutul fisei postului
Elementele principale ale fisei postuluiPentru a facilita procesul elaborarii fisei postului, vom analiza pe rand elementeleconstitutive principale ale oricarei fise de post, si anume:identificarea postului;descrierea postului;specificatia postului.In literatura de specialitate, exista unele opinii care sustin ca in fisa postului ar trebui incluse si beneficiile, formele de recompensare si ...
De ce sunt utile fisele de post
Rolul fisei postului din perspectiva angajatoruluiIata care sunt avantajele majore pe care le ofera elaborarea si utilizarea unor fise de post adecvate: Fisa postului reprezinta suport pentru conceperea anuntului de angajare. Indiferent de forma in care veti face anuntul de angajare (ziar, on-line, agentii de recrutare, recrutare interna), continutul acestuia trebuie sa cuprinda aspecte legate de ...
Obligativitatea fisei postului
Nu faceti greseala pe care o fac multi angajatori, si anume nu considerati fisa postului un instrument facultativ.Chiar daca, la fel ca si regulamentul intern, fisa postului este unul dintre documentele cele mai flexibile in stabilirea, derularea si incetarea raporturilor de munca, acest lucru nu-i afecteaza statutul de document obligatoriu.Fisa postului si regulamentul intern sunt purtatoarele ...
Cine raspunde de realizarea fisei postului
Factorii implicati in realizarea fisei postului sunt:specialistii din departamentul de resurse umane – sunt implicati intotdeauna in elaborarea unei fise de post, sesizeaza ori de cate ori este nevoie sa se reproiecteze fisa postului sau sa se elaboreze una noua; raspund de pastrarea acestui document;seful ierarhic – este implicat in elaborarea fisei postului mai ales daca este vorba ...
Cand trebuie sa elaborati o fisa a postului
In firma dvs. poate aparea necesitatea elaborarii unei fise de post atunci cand:se creeaza un nou post in firma (de exemplu, firma dvs. se afla in plina dezvoltare si apar posturi noi);sarcinile unui post existent depasesc cadrul imbogatirii postului;din diverse motive, firma dvs. se afla in reorganizare (de exemplu, activitatea firmei necesita schimbari tehnologice ce solicita noi ...