Cel mai periculos tip de manager
Articol realizat de Colectiv Rentrop & StratonEste vorba despre managerul care crede ca le stie pe toate. Un individ profund convins ca este mai destept decat toti cei din subordinea sa luati la un loc, ca stie totul despre business-ul de care se ocupa si ca oamenii din departamentul sau sunt acolo pentru un singur lucru – ca sa-i execute lui ordinele.
Acest manager decide tot: planifica, stabileste strategii, organizeaza activitatea si identifica solutii pentru problemele curente, fara nici cea mai mica dorinta de a implica si pe altcineva in aceste procese, deoarece – nu-i asa? – nimeni nu poate veni cu o contributie macar pe jumatate la fel de valoroasa ca a lui.
Problema o intuiti insa: daca oamenii din subordine nu sunt implicati, ei nici nu simt ca au vreo responsabilitate pentru rezultate. Lucrurile incep sa mearga prost? Nu-i intereseaza si nu sunt preocupati absolut deloc sa indrepte situatia. Pur si simplu nu le pasa, e „afacerea” managerului, ei doar au executat niste ordine. Ba mai mult chiar, se bucura la ideea ca atoatestiutorul o va da in bara.
Nimeni nu vine la serviciu doar ca sa execute ordine. Oricine vrea sa se simta implicat, sa raspunda unor provocari, sa furnizeze idei, sa obtina rezultate (el personal!) si sa fie laudat pentru asta. De la intelegerea acestui adevar simplu pleaca managementul de calitate.
In consecinta, daca sunteti in situatia sa conduceti o echipa, nu faceti greseala de a va considera vreun mic zeu. Da, e posibil sa fiti un tip foarte inteligent, dar oricat de mare ar fi IQ-ul dvs. el va fi cu siguranta depasit de IQ-ul colectiv al oamenilor pe care-i aveti in subordine.
Plus ca, de multe ori, cel putin la fel de importanta ca inteligenta este experienta. Astfel, e posibil ca unii angajati, fara un potential spectaculos la prima vedere, sa fi trecut la un moment dat in cariera lor printr-o situatie similara cu aceea cu care va confruntati dvs. acum si sa cunoasca o solutie care functioneaza.
Ar fi o prostie sa treceti cu vederea aceasta posibilitate si sa nu va consultati oamenii, doar pentru ca sunteti (oare?) mai destept decat ei si stiti mai bine ce e de facut. Cereti-le parerea si astfel le veti creste gradul de implicare si de responsabilitate, ceea ce inseamna ca, atunci cand se va ivi o problema, ei nu vor ramane indiferenti, ci vor cauta cu febrilitate solutii.
Angajatii, in special cei tineri, vor sa fie bagati in seama si sa fie scosi din zona lor de confort, deoarece privesc asta ca pe o sansa de a invata lucruri noi, de a evolua profesional. Mai toti cauta oportunitati de dezvoltare personala, iar lipsa unor asemenea oportunitati constituie unul dintre motivele de top pentru care ei isi dau demisia, fara regrete, de la un anumit loc de munca.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!