Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 20 Apr 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
X

Pentru a descarca Modelul editabil Pontaj 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

X

Pentru a descarca Modelul editabil Condica de prezenta 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

Situatiile de criza cum le gestionam in cadrul echipei

Articol realizat de Diana Baba
Diana Baba
Redactor
17 Mar 2022
Din ce in ce mai mult avem de-a face cu evenimente si situatii care nu sunt in controlul nostru care, invariabil, isi pun amprenta asupra starii noastre emotionale. In calitate de lider, avem o misiune mai grea in aceasta perioada, aceea de a echilibra starea de spirit a colegilor nostri in momente in care, poate, nici noi nu suntem tocmai increzatori. De unde ne luam totusi resursele si cum facem sa transmitem o stare pozitiva, un sentiment de siguranta si increderea in situatia de criza in care ne aflam?
In primul rand, trebuie sa avem incredere ca este important sa transmitem o stare buna echipei, sa nu ignoram tensiunea ce pluteste atat la nivel colectiv, cat si la nivel individual si sa gasim cea mai buna strategie de comunicare, potrivita echipei mele.

Abordam subiectul actual – criza din Ucraina, dar informatiile se pot mula pe orice tip de criza.

Initiativa si exemplul pleaca de la lider: ar fi bine sa acordati 10-15 minute pe zi sa discutati cu echipa despre modul in care va afecteaza pe voi, care sunt grijile si panicile, deoarece discutiile sunt si ocazii de a gasi solutii. De asemenea, care sunt modalitatile de combatere a stresului care v-au ajutat: tehnici de respiratie, limitarea stirilor, donatiile etc., important e sa incercam sa dam echipei un scop. A ajuta este un mod de combatere a stresului si, avand indrumare din partea sefului isi dau seama ca pot ajuta.
Conteaza foarte mult tonul pe care il folosim. Cu siguranta, perioada in care seful ridica tonul si incerca sa se impuna cu orice pret, a trecut. Un lider ar trebui sa arate ca este uman, sa promoveze valori precum blandetea respectul, conexiunea. Mai ales acum, intr-o situatie extrem de stresanta, liderul ar trebui sa faca apel la calm, empatie, rabdare.

Pandemia a declansat in marile companii, pe alocuri si in companiile mici, un interes tot mai ridicat fata de programe de sanatate emotionala a angajatilor. Un astfel de program terapeutic de preventie, poate ajuta colectivul sa faca fata, din punct de vedere emotional, situatiilor de criza, mai ales in cazul celor imprevizibile, asupra carora nu avem niciun control. Pana la urma, evenimentele vor veni, insa adevarata libertate consta in modul in care reactionam la ele, modul in care ne gestionam emotiile. Este mult mai ieftin sa prevenim provocarile emotionale, decat sa le tratam, spun specialistii, mai ales in contexte in care simtim nesiguranta si temeri, cum este cel actual.

Rolul unui manager HR, printre altele foarte importante, este acela de a avea angajati fericiti, pentru ca angajatii fericiti ne aduc clienti fericiti si, deci, profit. Sigur, pentru ca o persoana sa fie fericita, este nevoie de mai multe variabile, nu doar cea a jobului, deci este aproape imposibila misiunea fericirii. Ceea ce sigur putem face este sa nu avem angajati speriati, sa le eliminam fricile, temerile, sa nu simta la job nicio amenintare, sa se simta in siguranta. Sunt valori asupra carora este nevoie sa ne aplecam mai mult atentia, mai ales ca multe aspecte se pot implementa fara costuri prea mari.
 

Newsletter PortalResurseUmane.ro

Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x