Peste 1 milion de contracte individuale de munca au fost suspendate/incetate in perioada starii de urgenta
Articol realizat de Andreea Pestisan
Redactor
02 Apr 2020
UPDATE 2 aprilie: Numarul contractelor individuale de munca (CIM) suspendate/incetate in perioada starii de urgenta a crescut la 1.036.391, dintre care 862.557 fiind suspendate si 173.834 incetate, informeaza Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Printre cele mai afectate se afla companiile care isi desfasurau activitatea in urmatoarele domenii:
Printre cele mai afectate se afla companiile care isi desfasurau activitatea in urmatoarele domenii:
- Industria prelucratoare – 239.279 CIM suspendate, 30.200 CIM incetate
- Comertul cu ridicata si cu amanuntul, Repararea autovehiculelor si motocicletelor – 171.454 CIM suspendate, 34.273 CIM incetate
- Hoteluri si restaurante – 115.080 CIM suspendate
- Constructii – 21.431 CIM incetate.
Situatia contractelor de munca suspendate/incetate la 1 aprilie
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a prezentat situatia actualizata a contractelor individuale de munca suspendate (somaj tehnic) si incetate, care au fost inregistrate la Inspectia Muncii in perioada starii de urgenta. Potrivit datelor de la 1 aprilie, 950.966 de contracte individuale de munca au fost suspendate/incetate: 795.291 au fost suspendate, in timp ce 155.675 au fost incetate.
Total CIM suspendate – 795.291, din care:
- 207.688 – Industria prelucratoare
- 156.361 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; Repararea autovehiculelor si motocicletelor
- 110.667 – Hoteluri si restaurante
Total CIM incetate – 155.675, din care:
- 30.873 – Comert cu ridicata si amanuntul; Repararea autovehiculelor si motocicletelor
- 27.174 – Industria prelucratoare
- 19.254 – Constructii
Ministerul Muncii informeaza ca Guvernul sprijina salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente.
Angajatorii care au salariati prin contracte individuale de munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social, in timp ce persoanele care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.) se vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Ministerul Muncii reitereaza, cu acest prilej, ca intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, trebuie sa se faca prin posta electronica.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!
Articole similare din categoria Resurse umane
Nov102020
Ne luam adio de la birourile in format fizic? Telemunca ar putea deveni permanenta
de Mihaela Pascu
10 Nov 2020
Oct262020
6 schimbari esentiale in HR in 2021! Cariera in HR depinde de ele!
de Mihaela Pascu
26 Oct 2020
Sep102020
4 instrumente esentiale pentru managerii de HR in pandemie si contractul electronic de munca
de Mihaela Pascu
10 Sep 2020