Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 27 Iul 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
X

Pentru a descarca Modelul editabil Pontaj 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

X

Pentru a descarca Modelul editabil Condica de prezenta 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

Cum arata deciziile corecte in ce priveste personalul dupa pandemie?

Articol realizat de Mihaela Pascu
Mihaela Pascu
Editor
Posibilitatea din ce in ce mai reala a revenirii la locul de munca aduce, in ochii celor mai multi angajati, speranta unei reveniri permanente la normal. Realitatea este insa ca aceasta perioada de izolare a schimbat foarte multe lucruri care nu tin numai de organizarea unei afaceri, ci si de felul in care vom lua de acum inainte decizii la nivel personal. 

Cand vorbim de hotararile pe care va trebui sa le luam in ce priveste angajatii, nu vom putea scoate din ecuatie nici sentimentul ca am trecut prin aceasta criza impreuna. Si, totusi, va fi nevoie sa luam anumite decizii chiar daca nu va fi usor. Unele dintre acestea vor fi insa benefice pentru ca vor continua sa asigure un loc de munca intr-un viitor care in acest moment nu ne pare la fel de sigur asa cum se prezenta la inceputul anului 2020. 

Ce posibilitati avem? Si ce asi putem scoate din maneca inclusiv in situatii de criza, inclusiv in astfel de momente neprevazute si pentru care niciun manual de management si HR nu ne-ar putea pune la adapost de orice eroare?

Iata, asadar, doar cateva dintre lucrurile pe care le putem face pentru a oferi un
viitor mai stabil si o plasa de siguranta pentru companie si pentru personalul angajat:
  1. A doua sansa.
De putine ori in viata ni se ofera ocazia de a acorda sau de a primi o a doua sansa. Iar acum avem aceasta oportunitate si putem contribui atat la bunastarea firmei, cat si la asigurarea unui loc de munca pentru cel care risca sa nu isi mai primeasca salariul luna urmatoare. Noi colaborari, noi functii, noi roluri si sarcini de lucru, o reinterpretare a ceea ce faceam pana in prezent, o analiza a proiectelor in derulare, toate sub umbrela unei singure reguli: CE PUTEM FACE DIFERIT? 

Aceeasi persoana se poate dovedi capabila sa desfasoare mult mai bine alte sarcini decat cele care erau trecute pana in prezent in fisa postului. Un departament poate functiona mai bine daca doi angajati se muta in cu totul alta echipa. Organizati sedinte, analizati totul impreuna cu managerii si cei care detin conducerea si conturati o noua harta pentru iesirea din criza. Si nu uitati regula jocului: a doua sansa, chiar daca asta inseamna sa oferiti firmei sansa de a crea noi produse sau servicii sau noi domenii de activitate.
  1. Luati pulsul. 
Dati aceasta sarcina unor oameni despre care stiti ca sunt mai empatici si care pot lua astfel “pulsul” celor care lucreaza de acasa, cel putin de doua ori pe saptamana. Au nevoie de ceva anume? Cum se simt, cum gestioneaza aceasta situatie si munca de acasa? Ce i-ar putea ajuta sa echilibreze balanta dintre munca de acasa si viata de familie in timp ce sunt in izolare? Este volumul de munca echilibrat pentru situatia actuala?  Nu insistati si nu exagerati insa cu aceste intrebari deoarece in niciun caz nu vreti sa transmiteti celor care lucreaza de acasa ca sunt controlati si ca se doreste verificarea lor si a modului in care isi indeplinesc sarcinile de lucru. Nu asta faceti si nu acesta ar trebui sa fie efectul.

Cu siguranta nu este usor, iar comunicarea trebuie efectuata cu manusi. Compasiunea si empatia nu au fost niciodata mai esentiale ca acum. Este o perioada fragila pe foarte multe planuri si din nenumarate puncte de vedere, iar fiecare dintre noi poate contribui fie la consolidarea echilibrului, fie la demolarea sa iremediabila. 
  1. Nu va temeti de nou.
Imbratisati posibilitatea de a iesi din zona de confort si invatati ceva nou. Cautati si oferiti angajatilor cursuri si training-uri noi, oferindu-le sansa concreta de dezvoltare profesionala. Pentru cei mai multi dintre ei, dat fiind contextul actual in care multi angajati s-au confruntat cu o realitate financiara crunta, aceasta oferta va fi ca o raza de soare in cea mai innorata zi din an. 

Tineti-va promisiunea, iar daca unele cursuri se pot tine deja online, oferiti personalului aceasta posibilitate dupa ce ati primit acordul conducerii in aceasta privinta. Motivarea personalului intra in atributiile segmentului de HR, iar ceea ce ne poate ajuta in acest moment reprezinta un pas inainte, solid si benefic, inclusiv pentru companiile care isi doresc o redresare rapida si stabila. 

O alta varianta care nu costa nimic o reprezinta organizarea unor sedinte intre angajati si echipe care nu au discutat niciodata despre munca pe care o fac. Angajatii nu cunosc, in general, decat in linii mari activitatea celor din alte departamente, iar o astfel de incursiune va creste eficacitatea muncii, gradul de responsabilitate implicat in rezolvarea sarcinilor de lucru si va creste inclusiv productivitatea. 

De ce va functiona? Imaginati-va scenariul urmator: tocmai ati stat de vorba cateva minute cu doamna draguta care aranjeaza hainele in magazinul dumneavoastra preferat. Ati aflat cate ceva despre ea, despre familia ei si despre cum timp de opt ore trebuie sa aseze continuu hainele. Nu o spune plangandu-se, ci doar informativ, in timp ce va arata ca prefera sa le aseze pe culori. Data viitoare cand veti intra in magazin, veti avea grija sa puneti hainele la locul lor, pe culori, chiar daca doamna aceea draguta nu va mai fi acolo. Insa ii veti respecta munca si o veti respecta ca individ. Nu va mai fi un simplu nume intr-o casuta de mail. 
  1. Unele concedieri sunt iminente. 
In multe situatii si in multe firme se vor face in continuare concedieri, chiar si dupa valul recent in care peste 300.000 de contracte de munca au incetat. Multe alte firme nu se vor putea redresa financiar, iar altele vor face tot ce e necesar pentru a ramane pe linia de plutire si pentru a evita falimentul. Iar asta va insemna, pentru unele dintre aceste companii, si sa concedieze angajati la care nu ar fi renuntat in alt context. Fiti cat mai umani posibili si protejati-i din punct de vedere emotional pe cei carora le dati vestea. Asigurati-i pe cei care raman ca, cel putin cateva luni bune de zile, nu sunt prevazute alte concedieri. Fiti sinceri si comunicati deschis. Negociati si discutati variantele posibile, inclusiv in incercarea de a oferi salarii compensatorii daca exista aceasta posibilitate. 

Oferiti recomandari pentru a-i ajuta pe acesti angajati sa isi gaseasca un alt loc de munca in alta parte. Faceti conexiuni, apelati la colegii de breasla si incercati sa gasiti rezolvari in feluri pe care poate nu le-ati mai facut pana acum. Cu totii trebuie sa experimentam schimbarea, iesirea din zona de confort, o mai buna comunicare si colaborare. Toate eforturile care se fac in aceasta perioada vor face o diferenta majora intre un viitor stabil si unul care s-ar putea repeta oricand.

Newsletter PortalResurseUmane.ro

Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x