Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 23 Apr 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
X

Pentru a descarca Modelul editabil Pontaj 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

X

Pentru a descarca Modelul editabil Condica de prezenta 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

Generatia Z strategii de recrutare si promovare

Articol realizat de Diana Baba
Diana Baba
Redactor
Generatia Z sau generatia Facebook (nascuta intre 1990-2012) este recunoscuta ca fiind una cu spirit antreprenorial, independenta si inovatoare si aduce candidatii perfecti pentru cele mai multe companii. Ei au o perspectiva unica asupra carierei si a modului in care definesc succesul la locul de munca. Conform unui studiu, ei nu pun la fel de mult accent pe salariu precum generatiile anterioare, atunci cand cauta un loc de munca, ci pe alte valori:
  • Digitalizarea procedurilor interne – prefera locurile de munca unde se pune accent pe proceduri digitale prin care sa isi desfasoare activitatea in mod eficient
  • Posibilitati de dezvoltare personala – prin traininguri pentru angajati si alte posibilitati de dezvoltare, mentorat sau participare la evenimente de specialitate
  • Echilibru intre munca si viata personala – limite clare intre orele de la job si cele dedicate vietii personale, programe de sanatate mintala, program flexibil etc.
  • Atentie la eforturile companiilor de a se lupta cu schimbarile climatice, protectia mediului sau implicarea in cauze sociale
Este foarte important sa stim ce isi doresc viitorii angajati si sa cunoastem care sunt valorile dupa care se ghideaza. Odata ce am stabilit ca ne dorim sa recrutam candidati ce fac parte din Generatia Z, ne-ar putea ajuta sa adoptam si cateva strategii:
  • Sa oferim oportunitati de crestere, nu bani
Dincolo de partea materiala, pe acesti candidati ii incanta promisiunea unei cariere, oportunitati multiple si variate de invatare si dezvoltare profesionala, dar si personala, plus programe de pregatire pe termen lung.
 
  • Sa promovam proiecte, nu joburi
Nu sunt incantati de o functie anume, ci de un portofoliu de proiecte cat mai diverse ca domeniu, dimensiune, provocare. Masura succesului este data de sentimentul implinirii, nu de functie.
 
  • Mobilitate si flexibilitate
Vorbim atat de mobilitatea din interiorul companiei, cat si de cea geografica. Vor fi interesati de noi perspective, noi culturi, noi tari de exploatat. Extrem de importanta este si flexibilitatea programului de lucru si includerea sistemului de telemunca in contract.
 
  • Transparenta si responsabilitate sociala
Prima calitate pe care o apreciaza la un lider este onestitatea. Promovati anunturi de recrutare in concordanta cu realitatea jobului, raspundeti fara ocolisuri la intrebarile candidatului si invitati-l la o prezentare realista a jobului. De asemenea, Tinerii Z isi mai doresc o companie implicata in problemele fierbinti ale societatii si ar munci cu mare drag pentru o cauza nobila.
 
  • O atentie deosebita pentru stres
Generatia Z este mai sensibila la stres. Statisticile spun ca mai mult de jumatate dintre reprezentantii acestui grup de varsta sunt, intr-o masura mai mare, ingrijorati pentru viitor. Nu se prea pricep sa gestioneze situatiile de stres si nu agreeaza mediile cu un ritm ametitor de lucru. Asa ca anunturile de recrutare ar trebui sa evite, acolo unde e posibil, cerinte de tipul “rezistenta la stres” sau “capacitatea de a lucra cu deadline-uri stricte” si sa insiste, in schimb, asupra criteriilor de flexibilitate si creativitate.
 
Generatiile se schimba. Generatia Z schimba regulile in campul muncii. Tinerii isi aleg angajatorul si nu invers si este clar nevoie de o atentie sporita daca ne dorim o comunicare si o colaborare eficienta cu angajatii acestei generatii.

Newsletter PortalResurseUmane.ro

Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x