Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 4 Aprilie 2020
Un produs marca Rentrop&Straton
Un produs marca Rentrop ∧ Straton
X

Pentru a descarca Modelul editabil Pontaj 2020 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

X

Pentru a descarca Modelul editabil Condica de prezenta 2020 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

10 sfaturi despre ce sa NU FACI cand iti dai demisia

Articol realizat de Corina Neagu
Corina Neagu
consultant in cariera, trainer & mentor
Incepand cu luna decembrie a anului trecut primesc din ce in ce mai multe mesaje pe toate canalele de comunicare din partea oamenilor care-si cauta un nou loc de munca. Parca niciodata acest dezechilibru nu a fost atat de mare ca acum, cand angajatorii se plang ca nu gasesc oameni, iar candidatii se plang ca nu gasesc locuri de munca. Si totusi, cei care vin catre mine au nu doar experienta si pregatire, dar sunt si oameni deosebiti, deoarece pe multi ajung sa-i cunosc personal. Din pacate multi nu ajung decat tarziu, dupa indelungi eforturi, fata-n fata cu angajatorii.

Unora li s-a restructurat pozitia, altii au o relatie toxica cu managerul, altii nu se mai regasesc in job sau in companie, altii isi doresc altceva. Multi au ajuns la faza de burnout, cand nu mai rezista efectiv presiunii din business si isi dau demisia.

Oricat de suparat ai fi pe viata, pe companie, pe sef, pe colegi, pe job in sine, pe clienti….. exista niste principii sanatoase si o conduita in a-ti da demisia, aplicabile si in cazul in care esti Maneger HR, coordonator de echipa sau ocupi orice alt post in organizatie...

Inainte insa de a-ti da demisia, gandeste-te de o mie de ori daca toate sau toti cei de mai sus chiar merita pasul acesta. Daca ti-ai gasit un alt loc de munca foarte bun sau ai o alta oportunitate de viitor mai buna, cu siguranta nu te vei mai gandi.

Nu-ti voi spune ce sa faci ca sa fie bine pentru viitorul tau… ci-ti voi spune ce sa nu faci. Mai ales ca vorbim de o conduita profesionala aici. Doar vrei sa lasi o usa deschisa, nu? Pentru ca nu se stie niciodata cand vei avea nevoie de o recomandare sau de un ajutor de la fostul loc de munca…

1. Nu fi negativist.
Cand vorbesti despre locul de munca incearca sa scoti in evidenta lucrurile frumoase facute acolo. Nu-ti denigra colegii, managerii, subalternii. Nu scoate la suprafata lucruri pe care cu siguranta nu vrea nimeni sa le auda. Nu scormoni trecutul. Priveste cu incredere inspre viitor. Acolo trebuie sa te concentrezi. In plus poate jobul tau nu va mai exista peste cativa ani si pe angajatori ii va interesa mai mult ce stii si ce vrei sa faci, nu ce ai facut.

2. Nu discuta despre noul loc de munca inainte de a primi o oferta ferma pentru noul job.
Nu vreau sa fiu pesimista, dar se intampla de multe ori, mai ales in economia volatila de azi, sa primesti o oferta, iar maine angajatorul sa se razgandeasca. E posibil si e bine sa fii precaut. Ține pentru tine toate detaliile intalnirilor cu viitorul angajator pana in momentul in care primesti oferta scrisa si eventual semnezi un contract de munca. Mentionez ca am asistat la multiple cazuri in care totul a fost frumos pana a inceput negocierea clauzelor contractuale si partile nu s-au mai inteles. Deci pana nu stii sigur ca incepi un nou job, nu te avanta in a da de stire, oricat de fericit ai fi.

3. Nu-ti lasa treburile neterminate.
Pleaca cu fruntea sus, pe usa din fata, lasa totul in perfecta ordine si nu cauza probleme inutile. Oamenii care raman in urma ta nu au poate nicio vina pentru motivele care te-au determinat pe tine sa pleci. Ba mai mult, persoana care-ti va prelua atributiile are nevoie sa stie care este mersul lucrurilor, si cine sa-i explice mai bine decat tine? Felul in care pleci spune mult despre tine ca om.

4. Plateste-ti toate datoriile.
Nu parasi compania inainte de a-ti achita toate datoriile pe care le ai fata de companie, colegi, clienti etc. Daca nu faci asta e posibil sa te considere un om iresponsabil si incapabil sa-si tina promisiunile si daca vei mai avea nevoie nu vei mai primi ajutor.

5. Nu scrie rapoarte sau scrisori defaimatoare la adresa companiei, sefilor, colegilor….daca ai ceva de spus, fa-o cat timp esti in companie.
Gandeste pozitiv si rational. La ce te ajuta toate in dezvoltarea unei cariere frumoase si sanatoase pe viitor? Consider ca neregulile trebuie semnalate atunci cand esti in companie, nu dupa ce ai plecat. Iar daca managerii nu au deschiderea sa asculte, si nici sa actioneze, atunci este clar ca locul tau nu mai este acolo. In ceea ce priveste abuzurile de orice natura, ele trebuie raportate catre autoritatile competente. Se fac prea multe compromisuri inchizand ochii la discriminari, hartuire, inechitate, si daca toti ascundem sub pres, nu vom reusi sa schimbam niciodata sistemul pe care-l invinuim intotdeauna de tot ce ni se intampla negativ.

6. Nu-i sufoca pe colegi cu remarci rautacioase sau jignitoare.
Colegii care raman nu au nicio responsabilitate sau nicio vina ca tu ai decis sa pleci. A ramane in relatii bune cu colegii e la fel de important cu a ramane in relatii bune cu managerul.
Personal mi s-a intamplat ca fostul manager sa ma contacteze pentru a-mi propune proiecte sau am fost recomandata de acesta catre diversi clienti.
De acord, cei mai multi angajati parasesc managerii sau cultura organizationala, si atunci e clar ca nu prea poti pastra o relatie cu cel sau cea din cauza caruia/careia ai plecat. Dar acolo unde se poate, ideal ar fi sa lasi usa deschisa.

7. Nu reactiona pe termen scurt.
Ai de efectuat preavizul? Fa cu simtul raspunderii tot ce ai de facut pana in ultima clipa. Asta arata ca esti un profesionist si ca atat timp cat ai lucrat acolo ai fost un om responsabil si de incredere.

8. Nu te lasa impresionat.
Exista posibilitatea ca dupa ce ai spus „La revedere!” sa primesti o contra-oferta care sa-ti inmoaie inima. Recomandarea mea? Nu ceda. Daca ai pornit-o pe un drum nu te intoarce doar pentru un pachet financiar sau o pozitie mai buna. Daca intr-adevar meritai, trebuia sa le primesti inainte sa decizi sa pleci.

9. Nu pleca fara sa ceri recomandari.
Chiar daca unii nu vor fi foarte deschisi sa ti le acorde, altii mai prietenosi te vor ajuta. Crede-ma, conteaza. Roaga-i sa sublinieze aspecte importante ale experientei tale in companie, intr-o zi acestea vor face diferenta.

10. Nu tranti usa.
Fa-ti timp sa-ti iei ramas bun de la toti cei cu care ai lucrat. Pleaca frumos, in conditii bune, cu demnitate, doar tu esti cel care a luat decizia sa paraseasca compania. Lasa loc de revederi, telefoane, mail-uri, posibilitati viitoare de colaborare.

Si mult succes pe noul drum, este extrem de important sa pasesti cu dreptul, mai ales ca orice sfarsit poate insemna inceputul de care ai nevoie!

Newsletter PortalResurseUmane.ro

Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Sanatatea firmei in timp de Coronavirus sau cum sa ajutati compania sa se redreseze financiar"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016